Miami dag 3-5

juli 6, 2023 Slået fra Af Carina

De sidste par dage har været ren afslapning. Vi har badet og shoppet lidt. Vi egenligt aftalt at vi bare ville tage en pool dag igen men vi endte i et Outlet der hedder Miami Dolphins. Så vi fik kørt lidt i vores bil og vi fik set lidt af Miami fra Highway 95. Min aftensmad den dag blev til en pandekage med frugt, is og Nutella 😃

Igår var det 4 Juli og det plejer at være stort herovre men åbenbart i her på Miami Beach. Ingen parade eller en masse pynt. Så jeg var lidt skuffet. Hotellet havde flottet sig og sat flag op, det var det og jo så kunne man melde sig til en grill aften på hotellet.

Hvis man ville noget så skulle man tage ned på Ocean Drive på South Beach. Der ville være koncert og fyrværkeri. Vi havde svært ved at finde en parkeringsplads forleden så vi ville gå derned. Det er kun ca. 4 km væk og så kunne vi få set lidt af byen. Udfordringen som vi erfaret senere er at der er mega varmt herovre for tiden og meget fugtigt så efter kort tid var vi helt svedige og tørstige. Vi holdte ud og fandt en Mexikansk restuarent og vi fik noget at spise og drikke inden vi ramte Ocean Drive.

Ocean Drive er deres festgade her på Miami Beach og der er gang i den. Der er mange mennesker og for de fleste handler det om at blive set, enten fordi man bare gerne vil ses eller man vil have flere følgere på diverse sociale medier.

Der var rigtig mange mennesker og kl 21 startede fyrværkeriet. Det var lidt skuffende men det varede i 15 min. Vi kig hjem langs strandpromonaden og holdte øje med det i det fjerne. Vi røg direkte hjem i bad og så er vi nok færdige med at gå så langt her i Florida. Det er alt for fugtigt.

Dagen i dag startede også med vi at vi ikke gad noget men vi fik overbevist drengene om at vi skulle køre en tur over til Downtown Miami. Det ville også været lidt dumt ikke at have set det imens man nu er her og vi trods alt har lejet en bil. Så vi kørte hen til en center kaldet Bayside Marketplace. Centeret var lidt mindre end vi havde regnet med men vi fik set nogle butikker og en masse flotte både.

Turen hjem gik over Little Havana som er et område hvor Cubanerne holder til. Det var også som taget ud af en film. Det er sådan et område hvor man ser en politmand jagte en person igennem haverne hvor de hopper over hegnet hele tiden. Vi kom også igennem en trailerpark. Man kan ikke lade være med at tænke over hvem mon bor der og hvordan de har det.

Hjemme på hotellet var der underholdning for alle pengene. Vi trådte lige ind i receptionen og her rendte der en masse unge tøsser rundt i bikini og tog selfies. Den ene mere dullet end den anden og drengenes ønje trillede nærmest rundt i hovedet på dem. Vi fandt ud af at der var casting på vores hotel pga. modeugen her i Miami 👍🏾 igen handler det om at skille sig ud og blive set. Det er tosset.

Total Page Visits: 527 - Today Page Visits: 1